Parce que ça n'a qu'un temps, les vérités toutes faites et les formules à emporter sur la construction d'un scénario. Au-delà de la chasse au trésor, ce qui compte, c'est la manière dont un personnage surmonte le poids de sa propre existence, n'est-ce pas ? Ne vous fiez pas à leur CV : les scénaristes John August (Drôles de Dames 2) et Craig Mazin (Scary Movie 4) se livrent à une discussion passionnante sur les mensonges dont l'Homme a besoin pour avancer avant que ne s'impose à lui la nécessité de faire la lumière  sur sa nature profonde. Condition essentielle pour avancer dans sa vie  et dans le récit. Passionnant pour tout scénariste et pour toute personne en plein désarroi existentiel, et encline à l'introspection devant Internet.

 

Bonne crise de la trentaine.

Craig: This gives you a clue to your second act. What situations should this person go through so that their own delusion can be laid bare to them.

John: But they’re normal way of doing things and the normal person they’re presenting out into the world is called out in a way or is ineffective in a way and they’re forced to find a new identity.

Craig: Right. And this works in part because it is the function of drama to — why we are attracted to drama is because it illuminates our lives. All of us are delusional.

John: Yes.

Craig: Everyone on the planet is delusional. We are all walking around either ignoring something in ourselves, willfully or subconsciously, or simply misunderstanding ourselves. No matter how much therapy you go through, there will always be a glitch in the system because we’re made of meat. We are rational to a point, but the part of us that is irrational is not accessible by the rational, so therefore it’s happening out of our control.

John: Well, I would also question whether if you got rid of all your self-delusions, if you got rid of all of the lies, would you even have — would there even be a person left underneath there?

Scriptnotes (John August & Craig Mazin)

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